The Reflection of Distance Education on Moral Values on Elementary School Students

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

Ph.D. Researcher Faculty of Education Kordofan University, Sudan

المستخلص

This study aimed to investigate the reflection of distance education on moral values on elementary school students. The study was conducted by using the historical analysis method that was based on interpreting the past. The study population and sample consisted of previous studies, research and journal articles that were related to the study being discussed. The results were produced to reveal that distance education based on moral values granted the students to obtain ethics, opinions, empathy, kindness, and attention which helped them to become affluent and principled citizens; .Values and ethical education enabled students to become honest, virtuous, and compassionate. Lastly, the study recommended that social, religious, and moral traditions should be a part of school culture, and teachers should be role models for young children. Also, the teachers should be ready to encounter moral questions and encourage students to ask difficult moral questions of their interest
هذه الدراسة إلى معرفة انعكاس التعليم عن بعد على القيم الأخلاقية لدي طلاب المرحلة الابتدائية. أجريت هذه الدراسة باستخدام أسلوب التحليل التاريخي القائم على تفسير الماضي. يتكون مجتمع وعينة الدراسة من دراسات، وابحاث، ومقالات صحفية سابقة تتعلق بالدراسة التي قيد المناقشة. تم إنتاج النتائج لتكشف أن التعليم عن بعد القائم على القيم الأخلاقية يمنح الطلاب اكتساب الاخلاق، والآراء، والتعاطف، واللطف، والاهتمام، مما يساعدهم على أن يصبحوا مواطنين أثرياء بالقيم والمبادئ؛أخيرا، أوصت الدراسة بضرورة أن تكون التقاليد الاجتماعية والدينية والأخلاقية جزءا من ثقافة المدرسة، وأن يكون المعلمين قدوة للأطفال الصغار. أيضا، يجب ان يكون المعلمون مستعدين لمواجهة الأسئلة الأخلاقية الصعبة التي أثارة اهتمام الطلاب.

الكلمات الرئيسية